Planet örth we love u!

Igår gick min extra miljövänliga månad av stapeln, det känndes små nervöst men jag tror fasen att jag och min arbetskamrat och kompis Jessica kommer att klara det!! Så jag och min mammi var å handlade lite idag och nu har jag en hylla både i kyl å frys som ska hjälpa mig klara av utmaningen woop woop!!

(Detta handlades idag, visst är jag duktig?!)
Idéen fick vi från en av våra ungdomar på jobbet, som informerade oss om att mello-danny(får man kalla honom det ist för idol-danny nu??) hade utmanat en viss mister popular. Så vi kände också att vi skulle hoppa på utmaningen bara för att bli ännu lite bättre på att tänka på moder jord. Men sen är det ju också så att den kristna fastan har börjat. Vi såg då detta som en möjlighet att på ett psykiskt plan försöka avstå från de miljöfällor som vi annars brukar fastna i.
Vi har kommit övernes om följande regler under mars månad:
  • Vi får max duscha 10 minuter i sträck varannan dag.
  • Vi får inte äta kött, jag ska dock kolla upp om fisk går bra..
  • Vi ska undvika att konsumera produkter från bolag som inte är så miljövänliga och som inte är fairtraid. (ex HM, coca cola company)
Allt detta ska vi göra utöver det vi brukar göra, så som att källsortera, åka kommunalt och minska på vår vatten konsumtion! Utmaningen avslutas med Earth hour den 31 mars!
Vad kan du göra denna månad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0