hur sjukt är det egentligen inte?

Som många av er vet är jag en stor supporter av the gay comunity men jag har kommit på mig själv med att slägga mig med ett uttryck som enligt mig själv är lite små kränkande. Jag säger alltid I LÖÖV gay ppl, å vid första tanke så kanske det inte sticks i öronen men efter en stund funderande så görde nog fan det ändå. Jag tänker om man skulle jämföra det med att folk sprang runt å ba åå i lööv black ppl eller I lövv hetrosexual ppl, det hade ju varit såå wierd inte sant? För vi är ju alla människor lixom genom att säga att man lööv gay ppl har man ju lixom lagt dom i ett fack som om de vore en sak/ sort,de är ju ppl i allmänt..

Å ni vet ju hur jag gillar att fundera, så jag har kommit på varför jag använde frasen to beguin with, de var bara för att jag ville vissa mitt stöd till mina vänner som är gay. Ville bara sprida den kärlek jag kände in the first place.. men det blev lite konstigt sådär vid närmare eftertanke.

Så här med tänker jag sluta slänga mig med det uttrycket.. Jag är ju ett fan of the human comunity å då kan man ju inte hålla på att skilja på ppl, eller vad säger ni?

Kommentarer
Postat av: Sara

Mm, man sager det val for att man gillar en generaliserad bild av att t.ex alla homosexuella killar sprider gladje, glitter och kaxiga fraser.

Har du last detta? http://schmenus.wordpress.com/2013/07/25/sluta-sag-att-du-alskar-grupper/

Vet inte om jag haller med om allt som hon skriver (maste fundera vidare lite innan jag kan bestamma mig), men tycker att det ar intressant for jag har aldrig riktigt tankt pa det.

2013-07-26 @ 06:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0